Bakelibak

Tänkte att gårdagens rubrik inte var så talande, Niklas fyller år den 29 februari. Han firar då sin sjunde födelsedag på 28 år.. Därav 7 års kalaset :)


Idag var en ny dag, men inte alltför olik gårdagen.
Skolarbete på hemmaplan från morgonkvisten, ja tackar gudarna att jag får turen att dela dessa 3 ½ studieår med dessa människor. De kan verkligen få en att skratta och må bra!

Jag och Niklas var senare på våran första kurs, mycket nyttigt att ha i bagaget inför de kommande marathonloppet.



Samtidigt som N styrde sin kosa mot fabriken så styrde jag min kosa mot källvägen. Jag hämtade upp min kära syster yster för att bjuda henne på det bästa hon vet. Nämligen semlor! Jag hade tre val denna fettisdag, bjuda henne på ett fik, köpa färdiga semlor på Ica eller baka egna.
Svårt val... Inte så värst!


Resultatet blev.... voooollla











Som ni säkert förstår gjorde hon det mesta själv, men jag kan inte hjälpa det. Hon är som en hubot som går på autopilot, jag vänder ryggen till och hon har diskat bort allt, eller jag vänder ryggen till, så har hon nästan bakat klart... Det är en underbar syrra man har. Ska bjuda på semlor och hon gör dem själv... :P

Däremot får vi se om jag har förstört hennes favoritbakelse.. Eftersom hon älskar dem så mycket, fick hon den största, hon fick mest marsipan (som hon älskar) och blev därefter bokstavligen talat spymätt!


Det återstår att se :)


Under tiden dessa små bullar jäste passade vi på att göra kladdkakemuffins, några med nonstop i och några med stora bitar toblerone som smälte gött. Min svärmor skulle komma på besök och jag tyckte de var så synd att hon inte skulle hinna smaka nån semla, så samvetet gjorde kladdkakemuffins som vi hann bjuda på. De fick betyget Godkänt! :)



Dessa blev inte så kladdiga som mina vanliga, men jag tyckte det blev en alldeles perfekt balansgång mellan kladd och krisp från godisarna! :)


Nu ska fröken fräken hoppa i säng, imorgon föreläsning 8-12 (vilket innebär att jag hämtar upp brudarna i stan 6.50)
En liten parantes, jag måste bli bättre på att ta en liten liten p-nap på dagarna.... ! Iaf för att lära mig till ett senare stadie i livet :P

Kram och Gnatt /Bakmoster och Bakmamman

Kommentarer
Postat av: Kusin Sara

Men oj vad ni är hurtiga! Tycker ni bakar och fixar mest hela tiden. :)

När är det den lilla är beräknad? Och stort grattis!

2012-02-22 @ 01:04:21
Postat av: Desirée

Haha, som student har man så mycket tid över ;) Jag hoppas bara att någon kommer förbi någon gång och smakar på mitt fika :P

10 maj är jag beräknad, är i v.30 imorgon... Tiden går så himla fort... Tack Tack Kramar

2012-02-22 @ 13:29:36
URL: http://desireeee.blogg.se/
Postat av: Cissi

"hon fick mest marsipan (som hon älskar)" haha sötsyster! MANDELMASSA heter det :)

Kram

2012-02-22 @ 16:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0