Alla <3 dag - varje dag

Jag tråtsar dagen som affärer tjäner miljoners kronor på och dagen då folk passar på att lätta sitt samvete för att inte ha ägnat "tid" åt de personer man älskar de övriga 364 dagarna under året...


Varför kan man inte mysa en annan dag, även om den inte heter Alla hjärtansdag?
Varför kan man inte överraska sin käresta med en liten liten present en annan helt vanlig dag?


I ren protest åt jag och N Röda gelehjärtan och låg i soffan framför en film igår kväll. (Måndag den 13 februari)
Eller var det bara tillfället som dök upp, att vi hade fått en ask av Sandra och råkade ha en film här hemma...
Mysigt hade vi det iaf, precis som alla andra kvällar vi har tillsammans. Oavsett vilket datum det är.



Idag på morgonen väntade däremot ett litet alla hjärtansdag kort i köket, ett kort som var från mig till mannen i mitt liv.
Dubbel moral kan man tycka... Men de tycker inte jag. Jag älskar dessa söta kort och gillar texterna som förmedlar allt jag känner på några korta rader.
Nu tror jag att Niklas vet vad jag känner för han oavsett om jag ger ett kort eller inte. Men jag gillar gesten att få ge ett :)


Idag är det återigen en ledig dag för oss... En oplanerad ledighet :P Men de kan vara härligt de med!
Jag röstar för en Sushilunch och N för en Suneslunch... Tror de får bli "ta med mat hem". :P
Kram på er alla mina fina nära och kära på Alla hjärtansdag!
/D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0