Ett lyckligt slut..
Det finns butiker som vill ha kvar sina kunder och det finns butiker som inte alls bryr sig om kunderna!
Idag fick jag möjlighet att springa in på Colorama och köpa en målarpensel till mina stolar.
Fick hjälp och glad i hågen åkte jag hem för att slutföra varv två på mina resterande två stolar. När jag sedan målade höll jag bokstavligen talat på att få hjärnblödning! Eller Moddra som jag sa till Niklas. Penseln betedde sig värre än en Claes Olssonpensel. Jag kan inte ens försöka mig på att beskriva hur, så går mitt blodtryck upp :P
Jag åkte tillbaka till butiken med mitt åskmoln ovanför mig och stövlade fram till disken. Drog en liten harang och hade väl ganska tur gissar jag. Framför mig står en snäll liten karl som förmodligen haft en ganska bra dag.
Han lyssnade på mitt problem och gjorde sitt yttersta för att hjälpa mig. Därifrån går jag med ett leende från öra till öra och anser att jag verkligen fick den ersättning plus lite till som jag förväntade mig. Desirée som gick ut genom den dörren var en mycket belåten kund som definitift tänkt komma tillbaka.
Jag tänker vad mycket de kan förlora på att säga, nej nu har du köpt penseln och den brukar inte alls bete sig på det viset. Du får ingen ny. Förutom att de förlorar en kund med ett hus, som så småning om tänker tapetsera om, måla om och pysslar en hel del med färg och spray. Plus att man har en stuga som också kräver sitt material från en butik som Colorama.
De förlorar även kanske 10 kunder till som hör på mitt skvaller om det dåliga bemötandet. Varav någon av dem kanske har ett företag som handlar för väldigt mycket större belopp än en sketen liten pensel.
Så! Allt handlar om bemötandet. Skit om jag hade fått en eller två eller tio penslar. Det är ju på det sättet som han behandlade mig, som jag blev nöjd. Han visade respekt till mig, och tog hänsyn till vad jag ansåg var ett problem för mig.
Cred till Colorama och just den lilla karln. Jag återkommer!
Nu är det innebandyträning :D
/D
Kommentarer
Trackback