Gravid på fjällssemester

Tredje dagen i Tärnaby. Just tärna är väl inte det mest barnvänligaste området med pulkbacke och så, men hemavan var super fint! Vi var där igår fram tills det började blåsa i sidled och även snö/regna.. Blev att steka pannkakan inne på spisen i stället, men det var jävligt gott det med! Underbart att bara få ta dagen som den kommer, en liten powernap och bara mys och bus. Idag däremot, då stod solen högt på himlen. Vi körde upp med bilen på ett mindre fjäll och hade en riktigt vacker karlfjälls utsikt! Extremt blåsigt bara.. Niklas muttra från det att vi kom dit då det inte fanns några andra människor att titta på :-P vad olika man kan vara, då jag njöt fruktansvärt mycket på ett sånt ställe där det bara vara tyst och stilla. Vi styrde kosan tillbaka till stugan och grävde ner oss på baksidan vid altan, där åt vi för första gången lunch över öppen eld :-P stekt palt! Solen gassa så till slut satt vi i bara underställda och skor :-) Efter en promenad ned och upp för alla vägar som slingrar sig så satt vi oss för att äta lite mellis på baksidan av stugan. Lite skrattretande att vi spenderar vår fjällsresa med mackor och oboy på baksidan av vår stuga. Inget som varken jag eller N sett framför oss på vår första fjällssemester tillsammans :-P men nu är våra förutsättningar sådana att det får bli lite Pensionärstyle! Däremot hade vi ju kunnat ha Ronja i en bärryggsäck och åkt slalom, eller dragit hon i en pulka efter oss i längdskidspåret. Allt går ju bara man vill, och nu vet vi ju detta till nästa gång :-)
Fast då är det min stora mage som är så högt upp att den påverkar både andningen och luftkapasiteten... Känner mig fruktansvärt barnslig eller fjollig som inte kan vara mig själv och begränsar istället min familj. Jag kan ju inte ens sitta på boben med Ronja så kvävs jag nästan av min mage och svärmors stora dunjacka.. Tragiskt. Inte lika mysigt att vara gravid dessa dagar :-(
 
 
Tur att jag har en hjälpsam sambo som kan ge mig ett par goda skratt då jag är som mest stingslig! 
 
Ja, men trots att vi njuter av varje minut så får vi se om vi stannar här till på lördag..
 
Tänkte ju lägga upp en bild från dagen, men det verkar inte funka... Tar bilderna senare :-) ha en fin påsklovsvecka allihopa! Stor kram från oss <3

Kommentarer
Postat av: Maria Nordvall

Glad Påsk till er alla!

2014-04-17 @ 08:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0