Middagstips

Måste rekommendera min och Ronjas middag igår, lätt att laga för en "ensamstående" mamma, endast 15 min i ugnen och dessutom super gott!! Skulle lika gärna kunna servera rätten till en fest som vanlig husmanskost. Namnet på denna delikatess är, Falukorvsgratäng!  :-) 
 
 
Man täcker en ugnsforms botten med vanliga Korvskivor,
sedan blandar man ihop en riven morot,
en burk creme fraiche, 1 dl krossade tomater, lite sambal, paprikakrydda och salt. Man smetar detta över korven. Sedan blandar man keso, vitlök och svartpeppar,  smetar detta över morotsblandningen. Skär tomater och lägg på, avsluta med riven ost. Åh sjush in i ugnen 15 min på 225 grader. Jag å Ronja åt ris till, passa riktigt bra! :-) kan även tänka mig att mos eller potatis är lika gott. 
 
Rekommenderas starkt! :-) Nä nu ska jag börja trampa till jobbet, men först bjuder jag på en ovanliga sak för mig. En offentlig magbild.. :-P
Här ser ni då en gravid kvinna i v.26+1, mår prima, kan känna av lite vätska i kroppen och en hel del kilon. Nu ska promenadskorna och cykeln fram!! 
Hoppas annars att ni får en fin dag allihopa :-) /D

Kommentarer
Postat av: Mamma

SÅÅ VACKERT! Hoppas Theodor mår bra.

Svar: Hahah, ja tack :) "Theodor" mår jätte bra där inne :P Bara han stannar kvar där inne mycket länge till!
Desirée Jonsson

2014-04-03 @ 08:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0