My new darlings

Jag sitter här hemma och njuter av mina senaste inredningsprylar, så där så att man blir andfådd av att titta på så otroligt vackra materiella ting. Och då har andfåddheten absolut inget att göra med att jag har ett barn som ligger på mina lungor :-P Något nytt som hänt, nja inte mycket. Fräknarna har ju givetvis tinat fram och Ronja har blivit "stora tjejen" och gjort sig av med spjälsängen. Hon riktigt älskar hennes nya säng som är arvegods från min mammas moster, en väldigt gammal växasäng! Inte varje dag man har sett henne glad och vinkandes godnatt för att hon längtar så mycket till sängen :-P 
 
Vi är nu åter hemkommen, denna gång från Tällträsk. Haft två underbara dagar och Ronja har fått spendera all vaken tid med hennes bästa storkusin. Jag och Ingela har hunnit rensa lite bland böckerna och jag i mina gamla tonnårskartonger, bra att fylla upp med loppisprylar då jag och grannen ska stå på vårloppisen på Arcus! 
 
Nä nu till några bilder sen spendera kvällen men mina kära sambo.
 
Fyndade riktigt gamla bilder i mina skolkataloger
 
Bröderna Fahlgren Nordqvist ;-)
Sen tänkte jag släppa en liten update på magen och den växande bebisen. 
Det är alltså två veckors skillnad på dessa bilder... :-P varav en veckas godisintag i fjällen :-D
 
Sen till mina nya underbara ljusstakar! Ja, jag älskar dem, och är såå sjukt nöjd över dem.
 
 
Sen till min nya lampa som också blev en favorit!
 
 
Sen till min sista nykomling, är ju precis lika nöjd över denna!! 
 
Nu får ni ha en mysig kväll och njuta av den lediga dagen imorgon. Kram kram /D

Kommentarer
Postat av: MayLouise

Så kul att höra att Ronja gillar " våran" säng.

Svar: Jaa!! Det är super roligt att den blev en sån favorit, men den är fortfarande omålad, hittills väldigt nöjd så! :) Kram på er
Desirée Jonsson

2014-04-26 @ 11:09:18
Postat av: MayLouise

Sängen har aldrig varit målad enbart fernissad. Jag tycker den är finast i det skick den har nu.. Då är den närmast original.

Svar: Jaa, precis!! :) Den är super fin! :)
Desirée Jonsson

2014-04-30 @ 05:08:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0