Mysigt vs smärtsamt

Efter en lång dag (känns det som) så sitter jag äntligen ner och slappnar av i kroppen. Trots att jag och Ronja har haft en mysig kväll ihop så känns det ändå alltid i nån kroppsdel att jag sitter med en två-åring. Efter arbetsdagen och efter att jag stått och rört bechamelsås i ca 30 minuter, kändes det som och efter att Niklas åkte bort och att jag hade stått dubbelvikt och plockat bajskorvar i duschen, tvättat bort all skit, tvåla in R och sen även schamponera plus sköljt bort allt så satt vi länge och väl på toaletten. En riktig mysstund med lotion, tops och hårborsten. En tjej som började bli trött och var därför full i skratt. Helt underbart trots att jeansen var helt nerspolade, vattnet rinnandes efter underarmarna och ryggen värkandes som ett rostigt kugghjul men tänk att man ändå kan njuta av stunden!
 
Nu andas hon tungt där borta i sin lilla växasäng, jag ska bara dubbelkolla att hon inte har tagit av sig blöjan innan jag smyger ut, vilket faktiskt har börjat bli till en liten rutin för den här damen. Nån som vill bli blöjfri ögona bums...
Idag är nog en lycklig dag för henne, då hon har fått sin allra första egna cykel. En bmx med stödhjul, ringklocka och cykelkorg! R har verkligen varit nöjdaste ungen på klubbgärdet då hon har glidit omkring med sin födelsedagspresent från kusin vitamin.
 
Ny börjar jag också längta tills bebisen tittar ut. Är v. 29+3 och mår fortfarande väldigt bra. Bebisen rullar runt och slår kullerbyttor så att jag tror att den ska komma ut genom skinnet på mig. Mitt sötsug är så himla svårt att stoppa och jag skulle kunna leva på glass, godis och fika! Men sen kan jag även äta en burk svarta oliver eller en burk med Körsbärstomater. För just de två är ju så djäävulst goda under denna graviditet. Saltsug kan jag också ha vilket jag lindrar med kaviar, detta resulterar givetvis i en extremt törst speciellt då jag ska lägga mig.
Men jag behöver inte springa särskilt ofta på toan och jag sover rätt bra på nätterna. Försöker att tänka på min hälsa genom att ta cykeln före bilen.. Men drömmer ju dagligen om en joggingtur. Promenader börjar bli svåra då jag känner av fogarna rätt snabbt.. Men tänker att det ska vara skonsammare att cykla då istället. 
 
Vi har precis inhandlat vårt nya babyskydd eller bilbarnstol eller vad man nu väljer att kalla det. Ett par tusen fattigare och en säker bilresa rikare. Plus att vi väldigt enkelt kan klicka fast bilbarnstolen på vår britax vagn! Klockrent att slippa väcka bebis bara för att man ska ur bilen! :-) helt klart värt pengarna.
 
Nä nu ska man väl ta och smyga ner, fortsätta plocka undan på nedervåningen. Inte kan man ju sitta här i en skön fåtölj och lata sig :-P nej nej
nej. Lugn i kropp och själ blir jag först då de är borta allt som blivit framdraget. Sen kanske jag unnar mig ett kvällsfika, ska försöka att kontrollera mitt sug efter de fyra glasspaketen i frysen.. Svårt.
 
Bjuder självklart på nån bild å. Ronjas val av plats då jag bad henne duka åt hon och
kendra. 
 
 
 
 
Kram och god natt alla! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0