Pirr i magen och bajs på gräset

Myggorna fortsätter att bita lilla Ronja, tur att hon är en hård tjej. Idag har hon varit med sin mor på en shoppingrunda, bajsat på gräsmattan och plaskat i lyxpoolen samt umgåtts med faster och kusin. Hon har nog närmare bestämt njutit av dagen.

Jag har njutit av dagen och självklart hennes sällskap. Imorgon bär det av till sommarjobbet, första dagen av 8 veckor. Ligger nervöst och försöker sova, har valt ut kläder och frisyr dagen till ära. Känns som första skoldagen efter ett sommarlov.. pirrigt. Inte nog med det, jag hoppar in i hetelden direkt, 24 juni = slutet av månaden... Alla som ska ha pengar kommer... (tar ett djupt andetag, håller för näsan och blundar) tittar igen den 16 augusti :-) nä, hejn ska gå bra.

Önskar er en god natt ♡
/ D

Mysig kväll/natt

Kan sammanfatta våran midsommar som att det har gått hårt till :-P proffsboxarn Nordkvist.

stooor kram från Flora ♡

Närmar oss norrut

Sista dagen i Mölle, vi har haft regn i två dagar nu, men vädret vänder snabbt så här nära havet. Spön i backen i morse, blåste kraftigt så jag trodde stugan skulle lätta för att sedan skina upp med klarblå himmel och sol :)

Igår tog vi oss en snabbtur till Ängelholm där jag shoppade ytterligare lite och kikade på nya glasögon. Men en förändring i taget nu...
I dag startade jag dagen med 40 längder i bassängen sedan promenerade vi i blåsten och fick chans att beundra några surfare som låg i det iskalla havet. Vi har lekt lite och jag har läst ytterligare en bok. Nu har jag och Niklas städat hela stugan skinande ren och bilen är packad till brädden. Imorgon tidigt (ca 9.30) åker vi till Göteborg för shopping!! Niklas ville ta den turen vid något annat tillfälle men en gentleman som han är så låter han frugan bestämma :P

Nästa turer blir alltså
Mölle - Göteborg
Göteborg - Hagfors (Hälsa på morfar Thord)
Hagfors - Sundsvall (Hälsa på mormor Aina igen :))

Sundsvall - Piteå

Beräknar att vara i Piteå någon gång i början av nästa vecka :)
Några bilder från vår stuga och övriga resbilder :)

Salg och Tilbud

Mölle - Helsingborg - Helsingör, Danmark

Nu har vi avverkat en cykeltur och en Danmarksvisit. Igår lånade vi cyklar och for backe upp och backe ner ända till kullens fyr. Ögonbedövande utsikt och gräsligt varmt. Vi hade med oss lite picknick och jag min bok. Tredje boken är nu plöjd. Bröllopsfixaren var bra nå djävulst!!

Idag valde vi att åka på tur över till Denmark. 35 minuters bilfärd och 10 minuters färja, så lång tid tog det att åka till shoppingheaven. Secandhand butiker varvat med inredning och Tiger den bästa lågprisaffär jag varit in i! Massa salg och tilbud överallt. Ronja hitta en present till kusin kendra, liten present till farmor och present till katt och husvakten :-D super nöjd över alla inköp!!

Var en sån härlig dag att vi kom hem nu först på kvällen. Vin och lax till middag sen kortspel med gubben. Orkar inte spela en till omgång yatsy då jag vunnit alla utom En! :-)

Några bilder från cykelturen och dagen med stort D.

En gris med vingar

Nu har vi snart avnjutit vår tredje dag här på västkusten. Igår besökte vi gammelmormor gertruds syster i Glumslöv. Vi blev bjudna på go mat och en trevlig dag. Fotograferade en massa på Ronja också :-P Idag var det min dag, då jag valde shopping i Höganäs, sushi till lunch och ett glas vin till middag.

Ittala, kosta boda och orrefors outlet även en diverse inredningsbutik där jag fyndade en super söt gris, jag blev störtförälskad och kunde inte släppa snyggingen!

Min dag har alltså varit djävligt bra, just ja! höll på glömma dröm-loppis-butiken!! En gigantisk butik med bara begagnat! Handlade en barnväska, sytråd+nål, stor thekopp och ett par nikedojjor till R, allt för bara 50 kr!!! Cissi jag ägnade många tankar åt dig då jag var där ;-) förresten det gjorde jag i alla butiker.

Nu ska jag dricka ett till glas vin och somna tidigt.
(Förresten har läst ut min andra bok, jag vägrar dö nyfiken av Babben)

Trevlig kväll från mig :-) /D

1 vecka i Mölle

Gotland - Oskarshamn med färja.

Oskarshamn - Mölle, Höganäs
3 timmars bilfärd med stopp i växsjö för mat och lite stros i butikerna :-)

Hej hallå allihopa! Första hela dagen i Mölle, Höganäs. vi har semestrat på riktigt, gått en 4.2 kmslinga i en riktig sagoskog via en utsiktsplats, burit vagnen på en stenig"stig" i hopp om att nå ett café (niklas idé) fick vända då vi insåg att stigen av klippor bara gick uppåt...

Ätit hemlagat till lunch och nyröktlax med färsk potatis till middag, promenerat upp och ner i backarna för att nå vår stuga. Legat utanför stugan på picknickfilt, simmat 40 längder, dricker the och äter choklad. Dessutom inte kollat på klockan och läst en och en halv bok!! Detta mina vänner är en äkta semester för mig ♡

Här kommer de sista bilderna från Gotland och dagens skörd.

I färjan till Oskarshamn

Stor kram från en rätt fräknig jag!! :-)

Gotland

Sol och goda smakupplevelser!

lunch på tofta strand, lek och picknick i almedalen och solnedgång vid strandpromenaden. Glassbar med 160 sorter och shopping. Behöver jag säga att vi har det bra? :-)

kram från oss

Sverigeresa

Piteå - Sundsvall
Träffade mormor och åt på max.

Sundsvall - Stockholm
Anlände 3.22 hos släktingar i Sollentuna, Kisskonsert på tu man hand, palt och kvalitetstid med gudmor Amalia.

Stockholm - Gotland

framme om 15 min, morbror Emil möter upp färjan :-)

En djävligt bra resa hittills! puss och kram /D