En katts smarthet

Om en timme går lasset till Skellefteå lilla R ska med idag. Morgonpigga tjejen har redan varit upp, ätit frukost och lagt sig igen :P
 
Jag måste få dela med mig en kattberättelse idag.
 
Viktig info om Sally: Oerhört social, är aldrig kvar i ett rum om man lämnar det, möter en i hallen när man kommer hem, kommer då man ropar på henne. Är man i närheten av henne (1 meters radie) så börjar hon att spinna. Hon har även en plinga runt halsen så man hör henne direkt om hon inte sitter helt blixt stilla.
 
 
I förrgår när vi höll på att lägga Ronja var Sally inte med oss i vardagsrummet.. jag nämnde det till Niklas utan vidare eftertanke på var hon höll hus. Efter en stund när hon ännu inte slutit upp till oss framför tv:n så börjar jag leta henne. Niklas hjälper till och vi letar i varje vrå i hela huset. Då menar jag Varje vrå, toastol, tvättkorg, tvättmaskin under sängar osv..
 
Jag smög in i sovrummet där Ronja sov och letade överallt, utan resultat. Efter ett tag är Ronja tyst där uppe, men babyvakten vibrerar ändå... Niklas nämner katt och jävel i samma mening och går upp. Då får han se vår 7 månaders dotter ligga på mage i sängen med fötterna  i luften bläddrandes i en bok, i garderoben sitter Sally och trycker och håller väl alla klor om att inte bli upptäckt.
 
 
Igår när vi ska lägga oss får jag en till känsla av att Sally är "borta" igen, jag kollar lite lojt igenom nedervåningen på hennes vanliga sovplatser, sneglar in i gästrummet när jag passerar och tänker att hon säkert ligger på sängen. I vårt sovrum somnar karl och dotter snabbt, jag ligger i stället vaken ca 30, 40 min och filosoferar.
 
Jag vaknar ca 00.30 av att Ronja börjar bli hungrig och till min förvåning ser jag kattskrället ligga i Ronjas säng hur nöjd som helst! Till saken hör att hon Aldrig får sova i vårt sovrum när vi lagt oss, hon är väl medveten om detta då hon till och med brukar gå ut när vi ska sova... Så denna gång har hon alltså gjort upp en liten kupp, om att sitta och trycka i förmodligen garderoben, och gå ut först då vi verkligen har somnat.
 
Och folk som säger att katter inte är smarta!
 
Önskar er alla en trevlig dag! :)
/D

Kommentarer
Postat av: MayLouise

Såg er båda vackra damer på PT webb

Svar: Hehe, tack :)
Desirée Jonsson

2012-12-14 @ 11:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0