Bokstavligen en inbyggd klocka

Hello så här i början av det underbara toppenåret 2012!
Igår var kvällen, maten och sällskapet fantastiskt. Vi quinnor stod för varmrätten tror jag måste skriva ut vad vi gjorde :P

Förrätt:
2 olika svampsorter i en "muffins"paj med stanning och västerbottensost
Vändstekta små runda franskor i smör + små hårda, tunna bitar bröd
på dessa små brödbitar hade vi på en
- en hjortskiva med riven pepparrot och ett basilikablad
- Röd lökring, en klick gräddfil och en Stor klick löjrom
- gravadlax med lite rivet limeskal och en dillkvist
- "Oststavar med hjortron på

Detta liknades vid en Tapasrätt med pajen i mitten och 4 olika sorters småtapas runt :)
Jag är rätt nöjd över vårat resultat!

Karlarna stod för varmrätten, de serverade klyftpotatis och baconinlindade kycklingfiléer med givetvis västerbottensost i såsen

Barnen stod sedan för efterrätten, det serverades då en jordgubbsglass & vaniljglass med maränger, chokladsås och där tog de också igen förrätten med hjortron!



Efter en lugn kväll så blev det givetvis liv i lådan 01.46, det är som att trycka på en knapp. Denne någon är antingen väldigt väldigt facinerad av hockey eller så en idrottshatare...
Jag, Niklas och våran boxare satt bänkad framför tv:n tills sluttårarna rann.
Magisk match!
Att nattugglegener finns, jo tack det har jag märkt! :P
Jag har tvingat mig upp rätt tidigt för att packa inför en två-dagars i Tällträsk, bara i vetskapen om att jag får sova i bilen hela vägen dit :P



Alla är givetvis hjärtligt välkomna som vanligt, om ni har vägarna förbi, känner för en omväg eller behöver någonstans att sova. Fredag - Lördag kommer det att finnas gott om sängplatser.
Lördag ca 14.00 åker vi till Rosvik för att se min darling spela match kl 16.00
Direkt efter matchen infinner vi oss i Tällis för ännu en övernattning, men då med sällskap av svärmor! :)

Ha en fin helg i övrigt gott folk :)
Kramar D

Kommentarer
Postat av: mamzen

Njut nu av ledigheten.hoppas att isa får springa lös men det kanske är bara djupsnö? Ses på måndag om du har tid.

2012-01-06 @ 12:20:40
Postat av: Desirée

Hon kommer nog att plumsa i djupsnön av den djupaste glädjen :)

Yes, är i skolan på f.m men annars ledig :) Kramar

2012-01-06 @ 12:41:03
URL: http://http://desireeee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0