Lägesrapport

Igår var vi på besiktning av Ronja.
 
5 mån 68 cm 7620 g
6 mån 70 cm 8085 g
 
Varav vi även fyndade begynnelsen till hennes första tand!! :) Det kändes så himla stort att känna den där lilla vassa kanten. Det var som att jag såg på vår underbara dotter på ett helt annat sätt efter det. Som att hon blev ett stort steg äldre på något sätt. Som tur är slapp hon då ha ont. Peppar peppar.
 
Medans Ronja växer och frodas så fylls min hjärna med snor. Febern kom också smygandes och nu sitter man och tycker så djävulst synd om sig själv... Tur jag har många runt omkring som faktiskt också tycker lite synd om mig :P Niklas min älskling gick upp kring 6.00 för att tända en brasa innan jag kom ner med Ronja. Det är kärlek det, när någon värmer min utsida så det känns in i hjärtat!
 
 
Och Niklas den stackarn, han fick spräckt hornhinna när Ronja råkade sticka in sin lilla nagel i hans öga... Så igår blev det ett Akutenbesök för familjen Fahlgren-Nordkvist/Jonsson.
 
Som min mor sa - En familj mitt i livet. Ja, det är vi det! :) Och fan vad vi njuter här mitt i livet! Tidiga mornar, busig katt, glad unge, kalla mornar och en massa kärlek.
Min söta unge har precis ätit sin gröt, jag klär på henne och lägger henne i vagnen. Efter att jag bökat på mig alla mina kläder med mössa och vantar, går ut och ställer mig på bron för att söva Ronja så upptäcker jag att tösen redan sover.
 
Bild från ca 2 månader
 
Underbart. En väldigt trött dam som även har en väldigt trött mamma. The med havtorn och en apelsin sen är det bara att bädda ner sig i soffan :)
Hoppas ni alla får en fin dag!
/D

Kommentarer
Postat av: Maria Nordvall

Krya på dig vännen! Skall vi avboka massagen i morgon?

Svar: Tack! Kurerar mig så gott de går. Vi hörs :)
Desirée Jonsson

2012-11-07 @ 13:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0