Motivation eller inte motivation

Kolsvart ute och en eld i kaminen. Vår dotter ligger i vagnen och vilar.
Niklas har precis kommit in efter en löptur och snart är det min tur att ge mig iväg och pumpa igång det som en gång varit muskler.

Mitt innebandylag har match ikväll så jag tänkte vara duktig och träna på eget håll.
Det mesta känns bra just nu, skolan går som på någon slags automatik och hemma är vi lyckliga och glada.
Däremot, jo. För det finns alltid ett MEN, aldrig finns det en familj eller person som är helt lycklig utan några som helst "problem" i olika former.
Ibland kan en text låta så förskönad, en text kan få någon annan att må väldigt dåligt.
Man kan börja tänka åh, jag skulle också behöva äta sådär nyttigt, och jag borde också träna och borde göra de och de...
Men istället för att göra någon liten förändring kanske man istället känner sig jätte mycket mer ledsen och sätter sig framför tvn tuggandes på choklad.
 
 
Jag känner mig djävligt lycklig just nu. Det känns som att mitt liv är precis som jag vill ha det, just nu.
Däremot känner jag mig djävligt trött, känner att jag behöver få en natts sömn utan avbrott för att bli ordentligt utvilad. Sen kan jag rabbla en hel del små "problem" som finns i mitt lyckliga liv. Olika sorters relationsproblem som jag inte riktigt är helt nöjd med, bland annat. Men just NU, när jag sitter här i min soffa och ser elden i kaminen i min ögonvrå och hör hur min dotter sitter och fiser i soffan och jag känner hur min älskade Niklas sitter alldeles tätt intill mig, då kan jag faktiskt ta och trycka bort mina Väl medvetna problem. Och istället fokusera på alla mina lyckliga stunder. Och njuta av det som jag faktiskt har.
 
 
Jag har möjligheten och motivationen att faktiskt ta mig iväg till korpen ikväll för att pumpa igång mina muskler. Det är något som jag tackar för! För den motivationen är ingen självklarhet, jag kan va djävligt lat också.
Men inte idag! :)
 
 
Hoppas att ni njuter av det som ni faktiskt har mitt framför ögonen på er!
Kram och Hej!
/D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0