Päärlig

Tomt i kylen... igen..
 
Niklas har jobbat två nätter plus varit i överkalix och spelat hockey den tredje natten. Detta innebär att jag har tänkt åka och handla i tre hela dagar. Det är ju djävligt lustigt att kylen är lika tom fortfarande...
Kan detta betyda att det oftast är Niklas som handlar, eller att jag har haft extremt fullt upp dessa tre dagar..
Förmodligen bådeoch.
Så idag är dagen då vi kommer att ha bregott och hårdbröd i vår ägo igen. Härlig känsla det där!
 
Däremot har jag skrivit på en handelslista i dessa tre dagar. Det mina tankar for kring var detta med veckomatsedel. Ska man kanske ta och bestämma vad man ska äta och handla för hela veckan.
Har förstått att många gör olika, handlar för två veckor, köper Linas matkasse, handlar för 5 dagar, handlar för 7 dagar... osv.
Jag grubblar lite på vilken metod som skulle passa bäst i vår familj.
Jag vill ha en metod som är snabb, billig och rätt enkel. Inte så många steg där man ska hacka det, och hacka det. Sen ska man ju gilla maten man gör, har en liten kräsen man, eller pärlig som Amalia säger åt han ;)
Så där ströks Linas matkasse. Därmot gillar jag oftast någon av de fem rätter som finns i Ica kvantums reklamblad, eller dvs, Niklas skulle kunna tänka sig äta de rätterna :P
 
 
Man kan ju kanske prova en vecka och se hur det känns.
Det jag vill ha bort är - Oj vi har inte tagit fram något från frysen, Äh vi äter korv och makaroner igen. Förresten, vi kan variera oss och lägga till ett stekt ägg!
Eller, vi lagar middag men Oj, det blev exakt två portioner...(eftersom vi portionerar upp exakt två) Resulterar i att ingen av oss har någon mat dagen efter till jobb eller skola...
 
Sen är det ju bara en bonus att det blir lite billigare (man åker inte på Sunes en gång i veckan)
Och framförallt, det blir extremt mycket nyttigare än cpkorvarna!!
 
 
Ja, nu har jag bestämmt mig, jag ska väcka min vilande karl och planera veckans matschema! :) Så himla mysigt!!
Om nu någon skulle ha en mega smart lösning, där allt bra som man bara kan tänka sig finns med i detta oändliga middagsproblem. KOM MED FÖRSLAG! ;)
 
Kramar på er middagsmänniskor
/D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0