Mamma-dotter-helg

Hej hej :-)
En härlig helg har nått sitt slut. Både jag och vår dotter har njutit av varje minut tillsammans! Igår gav hon mig en hel dag utan trots och gjorde det mesta själv så att jag fick skona min rygg. Idag var det lite mer miss i mat och sovplaneringen så det innebär fler lyft och mer bära henne. Men istället fick jag en favorit till frukost och en finfin blomma idag :-) 
Däremot längtar vi till pappans ledighet, så här många dagar borta är vi inte van!
Liten update om graviditeten, ni som inte ids läsa kan ju sluta nu :-P jag bonar och ombonad. Det är precis överallt i hiset! Varenda vrå. Tur att kostnaderna begränsar mig :-P Jag känner mig som en katt som ska få ungar. Som snurrar och snurrar och snurrar för att bädda klart. Efter att ha varit halvt nere varje morgon vid valet av kläder så inser jag idag, att det är ju inte konstigt att inga plagg passar. Jag har ju haft storlekar som passart en person som vägt dryga 60 kg, inte dryga 80kg!!! Herregud vilken kroppshydda jag bär omkring på. 
Men förutom denna ständiga fixering av vikten och utseendet så mår min själ prima! Insidan njuter av min underbara familj, både in och utvärtes. Jag har en riktig wrestlare i magen trots att jag först trodde det skulle vara en liten filbunke. Men ack vad lurad jag blev. Full fart så kommer det en axeltackling i sidan och samtidigt en glidning i andra sidan. Hade vi inte sett ultraljudet så hade jag trott att det var två som delade utrymme där inne :-P
Nä oj vad jag faktiskt längtar tills denne krabat är ute. Dock inte för 30 juni så att jag hinner jobba klart.
Blev lite smått orolig nu i kväll då jag hade ätit en glass (till), tre Körsbärstomater och ändå hade en hungerkänsla.. Denna omättliga hungerkänsla trots kvällsmål hade jag innan Ronja föddes... Men jag tog mig en filtallrik och tre Korvskivor. Tror att jag inte var hungrig efter det. Sen då jag kommer upp så upptäcker jag en till sak. Magen har börjat sjunka... OH NO! Peppar peppar stanna kvar!!
 
Det här är i torsdags till höger och idag till vänster...
Bjuder på några icke gravidbilder också :-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0