En höstdag

Ren kall luft och ljusa mornar, visst är väl hösten fantastisk!
Njuter varje kväll då jag tänder ljus och de faktiskt syns. Hösten hälsar jag välkommen med öppna armar. Allt i från mössa och vantar till äpplen som mognat. Samt rensa ut alla sommarkläder från garderoben, stuva in trädgårdmöbler i bodan och plocka upp båten ur det kalla vattnet. Tänk vad vi boar och förbereder oss för den kommande vintern. Ser ju att det låter som att man är en liten hamster som rustar sitt bo inför vinterkylan :P
Undra hur hösten ser ut i London?
 
 
Mina barn, de växer i takt med att blommorna vissnar. Ut med försmå kläder och in med nya. Tror minsann att lille M kommer växa ikapp sin storasyster. Jag får nämligen bara byta garderob från hennes med utväxta kläder i storlek 92 till Miltons garderob med storlek 86... En sak som är säkert är att de kommer bli längre än deras mamma i alla fall :) Och garanterat få ett större hjärta än sin mamma också. Gud vilka fina ungar jag har. Hjälpsamma, kärleksfulla och givmilda. Mitt mammahjärta smälter som choklad då jag ser alla goa kramar de delar mellan varandra, eller då Milton hämtar skorna åt Ronja. Eller då Milton är otröstlig och verkligen inte vill sova, då Ronja kommer upp med sin absoluta favoritsnuttefilt och ger den till lillebror. Det är syskonkärlek så in i berget!
Och jag kan älska då jag och min fina dotter tar en kvällstur till Ica och jag hör från baksätet
- "Mamma, jag är en onge" haha, - jaa älskling du är en unge du!
 
Jag försöker påminna mig själv, att vara tacksam för allt jag har och verkligen njuta av det jag har medans jag har det.
 
 
Planer förändras och det kommer vägskäl i livet. HUR ska man veta vilken väg man ska välja? Hur kan man tänka om vid en plötslig förändring. Jag vill tro att det mesta har en mening och att man faktiskt har ett val hur man vill se på saker och ting. Jag träffade nyligt en vän som spred oerhört mycket positiv energi till mig. Hon fick mig att tänka om ordentligt.
 

Underbara Torsdag, kram på er! <3
/Desirée
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0