Min inombordsstyrka

Jag hade planerat att inte planera något idag. Jag såg fram emot min sjukskrivna dag med total återhämtning. Jag såg framemot att jag inte hade nått Borde, överhuvudtaget. Jag såg mig själv åka längdskidor kanske göra en gryta eller bara polimasa om jag kände för det. Jag såg framför mig att ha energi till det jag Ville göra och vila när jag kände för det. 
 
Så här kunde ju en dag ha sett ut, men kanske för fem-sex år sedan. Det har ju nämligen tillkommit två underbara detaljer i mitt liv som kan ändra på en hel dag under loppet av några minuter. Idag var en sån dag, barnen bestämde sig för att vakna väldigt tidigt på den enda dagen i veckan som vi kan sova ut. Oj vilket hemskt humör deras mamma råkade vakna på... Det blir liksom ingen bra början på dagen och det känns som att jag ligger steget bakom hela tiden för att börja om som en bra morgon.
 
 
 
Oddsen är ju inte heller på min sida då Ronja vaknar kissnödig. Vår extremt sociala katt är nyfiken på vad som händer och har som mål att väcka hela familjen. Precis då jag lagt mig under det varma täcket, tar en djup suck och tänker återgå till den dröm som blev avbruten, hör jag plötsligt barnsben påväg ner för trappen. Inte bara ett, utan två barn!
Trots vilda protester stoppar jag om dem i vår säng och förklarar att det fortfarande är natt. Efter 20 minuter har de fortfarande inte somnat så jag skickar ner dem i ett desperat försök att få sova några minuter till. Ända tills jag strax därefter vaknar av Miltons gallskrik. Och DÄR är vår morgon igång med bråk om surfplattan, bananer och klädval. 
 
 
Trots denna morgon finns det inget vetenskapligt bevisat som säger att min dag kommer bli en katastrof! Nope. Jag har fortfarande makten i mina händer att kunna välja hur jag vill att denna dag ska bli.
Den kommer bli något mer vilsam än vad jag föreställt mig, men trots det En jävligt bra dag!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0