En helt annan utmaning

Ett erbjudande, en chock och en enorm glädje och sorg.
Känslorna bubblar över, inte bara en och två gånger.
Jag känner mig tudelad och skratt och gråt avlöser varandra. 
 
Min måndag blev chansen till början på något nytt. Jag fick erbjudande om ett jobb som jag varken sökt eller ens trodde att jag skulle söka. En och en halv timme senare hade jag tackat JA. Fylld av alla de möjliga känslor gick jag från jobbet något mer rakryggad, något lyckligare och en aningens förvirrad. Känslan av att de valde just mig är ju svindlande, känslan av att lämna mina kollegor är också svindlande... Jag började min praktik i mitten av januari 2013 på Stöd till försörjning. Med en kortare föräldraledighet och en kortare sjukskrivning har jag varit på min arbetsplats i fyra år. Det är en stor del av mitt vuxna liv. Det är endel av mig, "sockärringen med dreads som sitter på en pilatesboll istället för en kontorsstol". Vem är jag nu?
 
 
Från och med måndag den 16 januari kommer jag vara, Arbetsinstruktören  med dreads. En helt ny klientgrupp, nya kollegor en ny arbetsplats och andra arbetstider. Många tankar och frågor snurrar i mitt huvud. Jag försöker ta tillbaka kontrollen och vara i nuet, det mesta brukar ju lösa sig!
 
 
 
Trots en stor sorg över att lämna min fina arbetsplats, så möter jag den nya utmaningen med öppna armar. Det ska bli spännande, utvecklande och utmanande och jag hoppas, det är en plats för mig att rehabilitera mig på. 
/Desirée
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0